Skyløsning, epostutsendelse og spam

Når du sender epost fra SAP Business One i skyløsning vil epost sendes fra våre epostservere. Dette betyr at vi sender epost "på vegne av" deg og ditt firma-domene. Hvis du opplever at epost til en eller flere av dine kunder havner i deres spam-postboks kan dette være fordi din kundes epostserver ikke "stoler på" vår epostserver. En mulig løsning på dette problemet er noe som kalles SPF.

SPF

For å godkjenne våre epostservere for utsending av epost for ditt domene (videre kalt mittfirma.net) må du legge til disse i en SPF oppføring i DNS. Dette kan din domeneleverandør hjelpe deg med.

Eksempel på SPF oppføring for mittfirma.net:

mittfirma.net.  IN TXT "v=spf1 mx a include:relay.mailchannels.net ~all"

Pass på at hvis du ikke har en SPF oppføring fra før må du inkludere alle servere som skal sende epost for ditt domene - hvis ikke kan du få problemer med utsendelse av epost fra andre kilder / tjenester. I eksemplet over er mittfirma.net's egne epostservere lagt til (mx / a) i tillegg til våre epostservere (include:relay.mailchannels.net). Adiles bruker en ekstern eposttjeneste som heter Mailchannels. 

Du kan også finne et verktøy for å lage SPF oppføring for ditt domene her: https://www.spfwizard.net/

Les mer på vår leverandørs hjemmeside: https://mailchannels.zendesk.com/hc/en-us/articles/200262610-SPF-Records-Configuration-for-MailChannels-Cloud

 

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer