Når du sender epost fra SAP Business One i skyløsning vil epost sendes fra våre epostservere. Dette betyr at vi sender epost "på vegne av" deg og ditt firma-domene. Hvis du opplever at epost til en eller flere av dine kunder havner i deres spam-postboks kan dette være fordi din kundes epostserver ikke "stoler på" vår epostserver. En mulig løsning på dette problemet er noe som kalles SPF.
SPF
For å godkjenne våre epostservere for utsending av epost for ditt domene (videre kalt mittfirma.net) må du legge til disse i en SPF oppføring i DNS. Dette kan din domeneleverandør hjelpe deg med.
Eksempel på SPF oppføring for mittfirma.net:
mittfirma.net. IN TXT "v=spf1 mx a include:spf.cloudloginportal.com ~all"
Pass på at hvis du ikke har en SPF oppføring fra før må du inkludere alle servere som skal sende epost for ditt domene - hvis ikke kan du få problemer med utsendelse av epost fra andre kilder / tjenester. I eksemplet over er mittfirma.net's egne epostservere lagt til (mx / a) i tillegg til våre epostservere (include:spf.cloudloginportal.com).
Du kan også finne et verktøy for å lage SPF oppføring for ditt domene her: https://www.spfwizard.net/
Les mer på vår leverandørs hjemmeside:
https://outsite.databalance.nl/faq/email-delivery-and-spam
Kommentarer